Vypnutie EGR ventilu
Vypnutie klapiek sania
Kontroly softvéru
Launch control
Obmedzovač otáčok
Radenie bez ubratia plynu
RLS-CHIPTUNING sa venuje softvérovým úpravam riadiacich jednotiek viac ako10 rokov.
Každý rok v našej firme upravíme 100-vky áut. Okrem osobných áut sa venujeme aj úpravám nákladných áut a poľnohospodárskych strojov. SW úpravy riadiacich jednotiek robíme po celom Slovensku.
SW úpravou riadiacej jednotky dosiahneme zmenu niekoľkých parametrov. Hlavné zmeny su zvýšenie výkonu, čiže nárast počtu kilowattov resp. koní a krútiaceho momentu auta. Ďalej je to zníženie spotreby paliva a s tým spojená úspora nákladov na prevádzku auta.
Celý proces úpravy SW v riadiacej jednotke sa skladá z viacerých častí. Prvá časť je stiahnutie originálneho SW z riadiacej jednotky motoru. Potom sa tento SW upraví. V originálnom SW sa menia parametre ako napr. množstvo paliva, množstvo vzduchu, tlak turba, časovanie vstreku, časovanie ventilov atď. Poslednou častou úpravy je nahratie nového SW do riadiacej jednotky. Všetky nami robené SW úpravy sú robené „na mieru“ pre dané auto. Originálny SW sa vždy zálohuje podľa SPZ auta, aby sme ho vedeli v prípade nespokojnosti zákazníka prehrať späť.
SW úpravy vyvíjame na modernej valcovej skúšobni "brzde", ktorú vlastníme už pár rokov.
Pri kúpe auta sa Vám bežne môže stať, že sa budete musieť pri jednom modeli rozhodovať medzi motormi s rozdielnym výkonom, napr. 90k a 110k. Rozdiel v cene je však práve kvôli motoru vysoký. Ak chcete vyšší výkon, musíte si za silnejší motor priplatiť. My Vám ponúkame zvýšenie výkonu motora prostredníctvom chiptuningu lacnejšim spôsobom a to s dvojročnou zárukou na úpravu a doživotnú záruku na modifikovaný software, ktorý nahráme do Vašej riadiacej jednotky. Chiptuning je v podstate aplikovateľný na osobné autá, nákladné vozidlá i traktory vybavené riadiacou jednotkou. Zoznam vozidiel vhodných na chiptuning:
Motorove vozidla su vybavene riadiacou jednotkou ECU (Electronic Controll Unit), ktorá pomocou úloženého programu v nej ( EEPROM pamäť ) riadi režimy prevádzky motora.
ECU je jednoúčelový počítač, ktorý má na starosti pomocou čidiel a snímačov v motore upravovať pracovné podmienky motora, čiže riadi množstvo vstrekovania zmesi, moment vstreku a moment jej zapálenia vo valci. Sérioví výrobcovia sú nútení zostavovať programy podľa určitých kritérií s veľkými rezervami, pretože seriový automobil musí fungovať rovnako bezproblémovo v krajinách, kde su rozne teplotne pasma a tiez rozna kvalita paliva z čoho vyplýva, že sériové programy majú veľké rezervy, čo sa odzrkadlí na výkone automobilu. Programy sú zostavené tak, aby zohľadňovali rôzne prípady ako napríklad nekvalitné palivo, nepriaznivé prevádzkové podmienky motora alebo hospodárnosť v porovnaní s konkurenciou. Naša spoločnosť ponúka úpravu programu Vašej riadiacej jednotky pomocou profesionálne vybaveného pracoviska. Ak chceme svoju pracu robiť profesionálne tak musíme mať k tomu aj profesionálne vybavenie. A tým sú zariadenia ako CMD Flash od spoločnosti FLASHTEC SA, ďalej NewGenius od firmy DIM SPORT a TRASDATA tiež od firmy DIM SPORT. Pomocou týchto zariadeni sme schopní upraviť aj najnovšie modely áut s novými typmi riadiacich jednotiek, ktoré sú chránené proti tuningu. Pričom tento zásah do riadiacej jednotky ostane neviditeľný pre servis, tým pádom neprídete o záruku u nového auta.
"Doladenie RJ motora" Vášho automobilu sa prejaví okamžitým zlepšením jazdných vlastností automobilu. Ak by Vám niekto tvrdil, že jeho úprava sa prejaví až po najazdení niekoľkých km, tak si radšej dajte od takého úpravcu odchod… Na Vašu požiadavku je možné upraviť hornú hranicu maximálnych otáčiek motora, alebo aj obmedzovac rychlosti. Zníženie životnosti motora je takmer nepozorovnateľné.
Podstatnou informáciou je, že nejde o žiaden mechanický zásah do motora. Máme upravy, ktoré nie sú univerzálne ale sú vždy urobene podľa čísla riadiacej jednotky a čísla sériového programu v pamäti. To znamená, že program, ktorý nahráme je nezameniteľný. Riadiaca jednotka potom po pripojení na diagnostiku úplne bezchybne komunikuje a rozdiel zistí v servise iba skutočný odborník po pripojeni auta na takzvanu „online“ diagnostiku.
Preberieme so zákazníkom akú má predstavu o úprave. Či to chce výkonovo silnejšie alebo štandart. Tu sa tiež berie do úvahy stav vozidla, vek a najazdené km. Ak už máme také auto upravené aj s odmeraným vykonov, tak zákazníkovi ukážeme graf z výkonovej brzdy s nameranými hodnotami po úprave. Ak sme dané auto ešte „nemerali“ tak je možne odmerať výkon pred a po úprave, ak má o to zákazník zaujem.
Po chiptuningu sa minimálne zvýši množstvo paliva vstrekovaného do valcov a tak pri plnom zaťažení nameráte nepatrne vyššiu spotrebu automobilu. Je to individualne, lebo všetko závisí od štýlu jazdy. Výhodou je však vyšší ťah a vyšší krútiaci moment a teda celkový výkon Vášho automobilu a nižšia spotreba.
Na nami upravenú riadiacu jednotku motora poskytujeme 2-ročnú záruku a doživotnú záruku na modifikovaný program. Taktiež máte záruku na to, že Vám vieme kedykoľvek prehrať riadiacu jednotku do pôvodného teda sériového stavu bezplatne.
V prípade, že Vám upravený software prehrajú pôvodným v autorizovanom servise, opätovný chiptuning Vám aplikujeme za polovičnú cenu pôvodného. Okrem prípadu, že si pri chiptuningu priplatíte za „SpiderBoot“ vtedy máte ako bonus od nás flashovanie Vášho auta do pôvodného stavu (je to nezistiteľný zásah v servise) a nahratie úpravy po dobu ZÁRUKY vášho vozidla BEZPLATNE, a taktiež pri aktualizácii sw vášho auta predajcom získavate od nás bezplatný chiptuning na nový sw vašej riadiacej jednotky.
Objednať sa
Chiptuning je spôsob, ako zvýšiť výkon motora pomocou softvérovej úpravy jeho riadiacej jednotky. Každý moderný automobil je vybavený motorovou riadiacou jednotkou ECU, ktorá riadi celkový chod a charakteristiku motora. Pri samotnej výrobe nie je možné určiť, za akých podmienok bude konkrétne vozidlo prevádzkované. Štandardné programy musia preto brať do úvahy mnoho aspektov, ako sú rôzne extrémne či klimatické podmienky, rozdielna kvalita paliva a pod. Z toho vyplýva, že celkový potenciál motora je využitý iba na cca 60% (toto číslo je overené rokmi našej praxe). U nás vyvíjame vlastný software, ktorý vychádza z originálnych dát riadiacej jednotky ECU, ale je optimalizovaný na lepšie využitie výkonovej charakteristiky motora. Tým dosiahneme zvýšenie výkonu motora a zníženie spotreby bez vplyvu na životnosť motora.
Nezníži, práve naopak. Pri chiptuningu sa v žiadnom prípade sa nejedná o tzv. "nadupanie" motora, ako je to napríklad u pretekárskych motorov. Preprogramovaním sú iba využité skryté rezervy motora a zoptimalizovaný priebeh jednotlivých veličín. Keď berieme ohľad na to, že opotrebenie motora je závislé na počte pracovných cyklov (otáčok), dôjdeme k záveru, že nie je nutné tak často podraďovať na nižší rýchlostný stupeň a životnosť motora sa tým naopak zvýšuje.
Nemajte obavy, úprava je vo vačšine pripadov nezistiteľná (dokonca ani značkový servis nedokáže vystopovať naše úpravy), servisná diagnostika komunikuje s riadiacou jednotkou ECU ako by bola sériová.
Každá naša úprava musí spĺňať a taktiež spĺňa emisné predpisy platné v EÚ a na Slovensku.
Váš pôvodný program zálohujeme. Ak sa teda rozhodnete vrátiť všetko do pôvodného stavu, nie je to pre nás žiadny problém. Ale takýto prípad sme ešte nemali ;-)
Na riadiacu jednotku ECU a upravený program poskytujeme záruku 24 mesiacov.